Casos d'èxit

El Grup Costa Brava Centre i el seu equip té més de 35 anys d’experiència contrastada en la posada en funcionament de projectes per a la definició de les estratègies per al desenvolupament del territori turístic Empordà-Costa Brava-Girona i en el disseny i posada en funcionament de productes  que enforteixen l’Empordà- la Costa Brava-Girona - Catalunya com a destinació turística.

Com a compromís per el treball de qualitat i l’aposta per la millora continua participa en els processos de formació continuada i disposa del certificat de qualitat segons la norma UNE-EN-ISO 9001:2008.

A continuació es detallen alguns dels projectes en els que el Grup, a través de les seves empreses i equips tècnics, ha treballat:

Gestió de Qualitat Turística

Pla de Qualitat Turística a Girona (1998-2016). Costa Brava Centre ha liderat des del sector privat l’aplicació del sistema ICTE (Instituto para la Calidad Turística Española) en el decurs dels darrers deu anys amb un notable èxit de participació (més de 240 empreses) i amb un notable índex de certificació Q respecte a altres destinacions arreu de Catalunya i Espanya (més de 40 establiments).

  • SICTED al Garraf(2006-2007)
  • SICTED al Baix Empordà (2004-2015)
  • SICTED al municipi de Banyoles (2012-2016)
El disseny adaptat a cada zona del Sistema Integral de Qualitat Turística en la Destinació i assessorament a empreses que implantin el Manual de Bones Pràctiques.
Assessorament i formació d’empreses i organismes públics:
-Implantació ISO 14001 i EMAS a les platges del municipi de l'Escala (2009)
-Implantació ISO 9001 i ISO 14001 Hotel & Diving Les Illes (2011)
-Implantació ISO 9001 i ISO 14001 Kayaking Costa Brava (2013)
-Implantació ISO 9001 i ISO 14001 Tourist Service (2016)
-Implantació ISO 9001 Hotel Hostalillo (2016)
-Implantació ISO 9001 Policia Local del municipi de Platja d’Aro (2017)
 
Disseny adaptat a les necessitats de cada empresa segons el seu subsector i característiques pròpies:
Redacció de manuals pràctics de qualitat per el sector turístic

L’objectiu dels manuals pràctics de qualitat és la millora de la qualitat, la seguretat i la competitivitat del sector turístic. Proporcionen una informació clara i de fàcil comprensió, fet  que permet al personal dels establiments treballar de manera més eficient. Es per això que aquests manuals esdevenen també excel·lents eines de formació per al personal del sector turístic.

Estudis conceptuals i de viabilitat de negocis turístics

Per saber exactament què, com i on es gasta l’energia és necessària una auditoria energètica. L’objectiu és dibuixar el mapa del consum d’energia dels edificis públics i a partir d’aquí estudiar la possible implementació de millores per a optimitzar aquest consum.

 

-Pla de negoci i manual de funcionament per a una xarxa de PIMES a la Ruta del Tequila (Mèxic, 2008)
-Estudi de viabilitat i requeriments necessaris per ala segmentació de l’oferta per a tipologies i per a cadenes hoteleres o agrupacions especialitzades, per a al Generalitat de Catalunya (Direcció general de Turisme, 2009)
-Estudi d’assessorament tècnic per a l’obertura de l’espai d’interpretació del peix de l’Escala, per a la Confraria de pescadors de l’Escala (2009)
-Estudi de viabilitat i desenvolupament conceptual d’un aparcament a Calella de Palafrugell, per a l’Ajuntament de Palafrugell (2009)
-Estudi de viabilitat i desenvolupament conceptual de l’Hotel Bellmirall (Girona, 2009)
-Estudi de l’especialització i definició dels requisits “Hotel Gastronòmic de Catalunya”, per a la Generalitat de Catalunya (Direcció General de Turisme, 2010)
-Estudi de viabilitat i desenvolupament conceptual d’un hotel a la Plaza San Juan, Irun (2010)
-Estudi de viabilitat i desenvolupament conceptual d’un hotel a Sant Joan de les Abadesses, per a l’Ajuntament de Sant Joan de les Abadesses (2012-2015)

 

Estudiem i analitzem les lleis, les reglamentacions, els mercats i conjuntures per tal de que el nostre client pugui prendre les decisions amb totes les garanties alhora d’iniciar un nou projecte.
 
PLANIFICACIÓ i GESTIÓ DE L’ESPAI PÚBLIC
 
Projecte per a la definició d’un programa d’embelliment dels municipis costers bascos (Basquetour, 2011)
Estudi diagnòstic i definició de pla de millora de la qualitat paisatgística, urbana i de gestió de les infraestructures/equipament de les façanes marítimes (accessos, platges, passeigs marítims, ports, espais de sorra, etc.) dels 27 municipis costers bascos.
 
Planificació de l’espai i les activitats del futur centre “Casa Empordà” a Figueres (Ajuntament de Figueres, 2014)
Estudi i proposta de les actuacions que són necessàries a l’hora de projectar adequadament el futur espai que allotjarà el Centre d’exposició, venda i tast de productes alimentaris de l’Empordà “Casa Empordà”.
 
Pla de dinamització turística de Púbol - La Pera. (Ajuntament de La Pera 2014-2015)
Elaboració d’un pla estratègic de turisme, un programa d’accions i definició de productes turístics relacionats amb el programa FEDER “Viure al Poble Més”.
 
Estudi per a la millora de la Qualitat Urbana del centre comercial i turístic de Begur (2016)
Realització d’una proposta integral de millora per tal d’ordenar estèticament els carrers, les façanes, les terrasses, el mobiliari urbà, el mobiliari de comerços i de restaurants, etc., presents als carrers i les places del centre comercial i turístic de Begur.
  • Estudi i planificació de la millora Integral de les platges de Castell – Platja d’Aro (2016)
  • Estudi i planificació de la millora Integral de les platges de Calonge - Sant Antoni (2016)
  • Estudi i planificació de la millora Integral de les platges de Tossa de Mar (2016)
  • Realització d'un projecte de millora integral de les platges basat en l'anàlisi i avaluació dels serveis i productes que s'ofereixen, la percepció de la qualitat percebuda pels usuaris, l’anàlisi de la legislació i gestió per a trobar oportunitats de millora, i l’impacta econòmic. Projecte dut a terme conjuntament amb DTP21.
 
COMMUNICACIÓ I PROMOCIÓ
La creació, el desenvolupament i la gestió d’empreses i entitats turístiques:
  • Costa Brava Centre Hotels SCCL
  • Blau Verd Hotels SCCL
  • Costa Brava Verd Hotels SCCL
  • Petits Grans Hotels SL
  • Petits Grans Hotels de Catalunya SL
  • La Cuina de l’Empordanet
  • Osona Cuina
  • Aula Gastronòmica de l’Empordà
  • Fogons del Penedès
  • Cuines del Vallès
  • Oci Empordà
  • Costa Brava Hotels de Luxe

 

La creació, l’organització i gestió de productes turístics:
Campanyes gastronòmiques:
La garoinada de Palafrugell (1992)
La gamba de Palamós (1993)
L’arròs de Pals (1994)
El peix de roca de Begur (1994)
L’aviram de Peratallada (1994)
Els bolets de Santa Cristina d’Aro (1994)
El calamar de Salou (2001)
l’Horta de l’Empordà. Recuperació de productes. (2002)
La Xicoia del Pallars Subirà (2004)
Tasta els Clàssics, (2005). Any de la Gastronomia
El chipirón de Lekeitio. (Euskadi). (2006)
La Cuina al Mercat. Girona, Sant Feliu de Guíxols, Palamós, Palafrugell, etc. (2006)
Campanya a favor dels vins tapats amb suro i del seu reciclatge, (2009).
Campanya Empordanet Inèdit. (2011 i 2012)
La Llagosta per a CBH de Luxe (2013)
Els sopars Maridats de la Cuina de l’Empordanet & DO Empordà Campanya (2013)
Tapa “l’havanera” de Joan Roca (2016)

Gastronomia i Cultura

Campanya Pla, plat a plat en commemoració dels centenari del naixement de l’escriptor empordanès Josep Pla (1997)
Campanya “Art i Gastronomia”. (Homenatge a Salvador Dalí). Combinació inèdita de l’art de la cuina i la rauxa empordanesa expressada al plat, on l’ingredient comú de totes les receptes és l’ou, una de les icones visuals més representatives de Salvador Dalí (2004)
Exposició Genis del Foc – La Vitrina al Palau Robert de Barcelona. Del 10 de juny al 13 de juliol de 2004
Acció gastronòmica per la presentació de la IX Edició de la Fira dels Indians de Begur. Campanya de promoció 2012.
Campanya La cuina de l’Empordà. De l’impressionisme al surrealisme. A l’hotel Ritz de Madrid entre el maig i el juny 2013, coincidint amb la retrospectiva de Dalí al Museu Nacional Centre d’Art Reina Sofia.
Planificació d’accions per a la producció de la 50a edició de la Cantada d’Havaneres de Palafrugell. Elaboració del pla d’accions de comunicació i actes a l’entorn d’aquest aniversari que es celebra entre els anys 2016-2017.
Coordinació per a l’execució del programa d’actuacions de la 50a edició de la Cantada d’Havaneres de Palafrugell.
Torneig Cuina i Golf, organitzat conjuntament amb Turisme de Catalunya, el Patronat de Turisme Costa Brava Es celebra anualment des del 2000. Hi han participat personatges com Johan Cruyff, Inés Sastre, Txiqui Berasategui, etc.

Rutes turístiques            

Les rutes de senderisme al Baix Empordà, l’Alt Empordà, la Garrotxa, el Ripollès, el Pla de l’Estany, el Gironès i la Cerdanya.
Rutes de cicloturisme a l’Alt Empordà, al Baix Empordà i a la Garrotxa.
Ruta literària Josep Pla
Publicacions i material de comunicació
Edició de 10 llibres receptari sobre la Cuina de l’Empordà
Edició del llibre “la Tamuntana justa” de diversos autors.
Guies, catàlegs i publicacions de moltes marques i empreses

 

Presentacions  i campanyes de promoció
A diverses ciutats espanyoles i europees: Madrid, Londres, Anvers, Brussel·les, Berlín, París, Düsseldorf, Andorra, Hamburg... de marques com:
Costa Brava Verd Hotels
Cuina de l’Empordanet
Petits Grans Hotels de Catalunya
Costa Brava Hotels de Luxe